Početnici u ljudskim potencijalima

Sjećate li se svog prvog posla? Možda ste novi na tržištu rada, a možda ste već godinama, no jedno je sigurno – činili ste pogreške. Neuspjesi su postali životne lekcije, a vaša loša procjena situacije ili početničke greške postale su kritične za razvoj karijere.

Kakve su lekcije „naučili“ stručnjaci za ljudske potencijale? Kako su pronašli odgovarajuću ravnotežu između menadžerskih struktura i zaposlenika? Koje su navike kultivirali te kako su „izbrusili“ svoje komunikacijske vještine? Kako izbjeći stavljanje pritiska na zaposlenike, ali i na menadžere kada su u krivu? Stručnjaci ljudskih potencijala diljem svijeta detektirali su zanimljiv fenomen u svojoj praksi; u brojnim su se situacijama pronašli u poziciji u kojoj pokušavaju zadovoljiti sve strukture organizacije. Pogrešno je favorizirati pojedince, a ispravno je razumjeti njihove potrebe i adekvatno ih primijeniti unutar poslovanja. Stvaranje prijateljskih odnosa i emotivnih veza unutar organizacije „zamućuje“ objektivnu procjenu djelatnika ljudskih resursa. Prijateljstva i dijeljenje povjerljivih informacija dolaze u konflikt s obvezama prema poslodavcu.

Veliku grešku čine zaposlenici ljudskih potencijala zaboravljajući na činjenicu da su zaposlenici samo ljudi; empatija i kritičko razmišljanje mora ostati temeljni orijentir u strukturiranju i koordiniranju cjelokupne organizacije ili tvrtke. Razumijevanju zaposlenika posvećuje se malo pozornosti te ih se nerijetko tretira kao broj u proračunskoj tablici. Daljnja promišljanja o ljudskim resursima predlažu da se i sami ljudski resursi promatraju djelomično kao i službu za korisnike.

Početnici u odjelu ljudskih potencijala nevoljko priznaju kako nemaju sve odgovore, s taj strah djelomično izlazi iz manjka perspektive koja dolazi jedino s godinama iskustva. Bitno je prilagoditi poslovnu klimu mladim snagama i omogućiti im „sigurnu zonu“ gdje će se moći razvijati i naučiti oprezno prihvaćati izazove. Svaki izazov početnika mora naučiti strpljenju kako bi odvojio vrijeme za istraživanje, te kako tvrtku i organizaciju ne izložiti riziku.

Kako ljudski potencijali mogu ostvariti puni potencijal tvrtke ili organizacije? Stručnjaci ljudskih potencijala moraju razumjeti motive svojih menadžera, kao i motive zaposlenika. Razvoj iz amatera u stručnjaka često zahtijeva i upoznavanje široke terminologije i problematike unutar organizacije npr. stručnjaci ljudskih potencijala moraju razumjeti proračun ili račun dobiti i gubitka.