logo USLUGE O NAMA KADROVI


Što je to osposobljavanje zaposlenika
Planiranje potreba za razvojem
Metode procjene u svrhu razvoja
Implementacija razvojnih aktivnosti
Evaluacija realizacije razvojnih ciljeva
naslov

Proces razvoja zaposlenika kao dio HR sustava

: Petar Lovrić - : 24.11.2024.

Jedinstveni sustav za sve organizacije ne postoji već treba biti prilagođen zahtjevima i mogućnostima svake organizacije


Zaposlenicima treba pružiti:

 

    • Informacije o organizacijskim ciljevima i sustavu upravljanja karijerom 
    • Mogućnost razgovora o profesionalnim ciljevima
    • Podršku u razvoju i povratne informacije o postignućima
    • Mogućnost razumijevanja veze između radnog učinka/razvojnih potencijala i karijere

     

     

    • Takav pristup osigurava višestruku dobit za organizaciju
    • Prihvaćanje organizacijskih interesa kao vlastitih
    • Usklađenost kompetencija zaposlenika sa zahtjevima posla
    • Unapređivanje komunikacije između menadžera i zaposlenika
    • Unapređivanje učinka kompanije

     

    Proces razvoja zaposlenika sadrži veći broj koraka npr:

    • Savjetovanja o karijeri
    • Procjena potencijala za razvoj
      • Procjena prikladnosti pozicije
      • Procjena smjera razvoja
    • Razvojni intervju
    • Izrada individualnog plana razvoja
    • Pregled, rasprava i verifikacija rezultata procesa

     

    Nakon provedbenog cijelog procesa kao rezultat trebamo dobiti:

    • Uvid u sposobnosti učenja organizacije
    • Definirane top – talente
    • Definirane individualne planove razvoja
    • Kvalitativni i kvantitativni plan obrazovanja
    • Plan sukcesija

     

    Bez obzira za kakav se sustav razvoja odlučili u nekoj kompaniji, svaki bi morao zadovoljiti neke osnovne pretpostavke:

    • Individualni razvoj zaposlenika mora biti usklađen sa strategijom organizacije
    • U organizaciji mora postojati svijest o tome tko su ključni zaposlenici – zaposlenici visokih potencijala čiji će razvoj donijeti najveću korist organizaciji
    • Razvoj zaposlenika treba se odvijati planski, uz suglasnost zaposlenika i menadžera, kako bi se zadovoljile potrebe organizacije, te profesionalni interesi i ambicije zaposlenika
    • Odgovornost za razvoj zaposlenika mora biti podijeljena između HR-a (kreiranje sustava, koordiniranje procesa, pomoć u implementaciji) menadžmenta (osiguravanje uvjeta za razvoj, motiviranje, praćenje rezultata, davanje povratne informacije) i zaposlenika (jasno izražavanje potreba i ambicija, samoobrazovanje i razvoj kompetencija)
    • Potreba za postojanjem sustava koji e osigurati organizaciji unapređivanje poslovnih rezultata kroz profesionalni razvoj zaposlenika mora biti shvaćena i prihvaćena na samom vrhu organizacije – bez iskrene podrške top-menadžmenta, niti jedan sustav, ma kako idealno bio kreiran, neće se moći u potpunosti primijeniti u praksi, pa patko niti donijeti očekivane rezultate